Logo
 
vineri, iulie 24th, 2015

Casele de discuri – muzica sau bani?

Despre Casele De Discuri – Pro vs. Contra

Penultimul articol despre cursul Industria Muzicală Explicată se referă la casele de discuri, aceşti „bau-bau” pentru unii artişti.

Dacă acum câţiva ani ele erau principalii pioni în cariera unui artist, acum, după apariţia internetului, importanţa lor a scăzut. Şi asta se datorează faptului că, principalele lor activităţi, respectiv coordonarea producţiei, distribuţia, promovarea şi protejarea drepturilor de autor pentru înregistrările şi videoclipurile artistului (în baza semnării contractelor) se poate face şi individual.

Pe de altă parte însă, marii artişti încă apelează la casele de discuri, asta deoarece sunt primii (şi aproape cam singurii) care încă investesc în carierele lor. De asemenea, este bine de ştiut că în ultimii ani s-au investit miliarde de dolari în industrie, la nivel global, conform IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) din Marea Britanie.

Tot conform IFPI, casele de discuri au investit 4,3 miliarde de dolari global, numai în anul 2013, ceea ce înseamnă că şi artiştii sunt mulţumiţi şi câştigă din ce în ce mai mulţi bani, nu doar casele.

Înainte să te apuci să contactezi o casă de discuri, este bine să ştii din ce este compusă: cele mari au un CEO (preşedinte), dar şi oameni în departamentele numite A&R (artists & repertoire), Sales & Distribution, Business Affairs & Legal, International, Finance & Administration, Manufacturing, Artist Development, Product Management, dar şi Promotion & Marketing.

După ce-ai făcut asta, trebuie să începi să cauţi casele de discuri din România, plus artiştii pe care-i reprezintă, lucru foarte important. Dacă tu cânţi rock şi vrei la CAT Music (de exemplu), probabil lucrurile nu vor merge atât de bine pe cum sperai.

Cele mai mari trei case de discuri actuale sunt:
– Universal Music Group (care înglobează Def Jam, Interscope/Geffen/A&M, Republic Records etc.);
– Sony Music Entertainment (are sub egidă Columbia, Epic Records, RCA şi nu numai);
– Warner Music Group (Atlantic Records este cea mai cunoscută).

În România Universal Music Group este singura care are filială proprie, Sony şi Warner având însă licenţiaţi locali, mai precis CAT Music şi ROTON. Pe lângă ele mai sunt şi casele de discuri independente, precum Global Records, HaHaHa Production, DeMoga, Music Expert Company, Red Clover etc.

Faţă de casele de discuri, label-urile independente îşi fac singure strategia de marketing şi preferă să lucreze cu cele mari doar pe partea de vânzări. Un bun exemplu în cei care nu vor să fie semnaţi este Macklemore, care este artist independent şi care pentru piesa „Thrift Shop” a angajat Alternative Distribution Alliance, parte a Warner Music Group, pentru a distribui piesa pe radio.

Astăzi, casele de discuri se ocupă de marketing, fabricare şi distribuţia muzicii prin diferite platforme, cum ar fi, de exemplu, iTunes. De reţinut însă, înainte să semnezi un contract (întâlnire cu casa de discuri la care e de preferat să mergi cu manager-ul), că tu eşti şi vei fi primul care investeşte în cariera ta, întotdeauna. Muzica trebuie să fie descoperită, motiv pentru care ai nevoie de ajutor, iar aici intervine echipa proprie, dar şi casa de discuri.

Doug Morris, actualul CEO al Sony Music Entertainment (a fost ani buni atât la Universal Music Group, cât şi la Warner Music Group), a acordat lunile trecute un interviu pentru un eveniment organizat de Sony, în care spunea că, strategia Universal Music Group a fost să aducă muzică urbană (la vremea respectivă au luat Interscope şi Def Jam), lucru care a mers.

Bigtime Production

Există aşadar atât argumente pro, cât şi argumente contra semnării unui contract cu o casă de discuri.
Înainte era mai bine să colaborezi cu casele de discuri, pentru că ele se ocupau cu fabricarea, ambalarea şi sigilarea CD-urilor. De când cu serviciile de streaming şi scăderea vânzării albumelor fizice, această nevoie a cam dispărut.

Contează foarte mult ce vrei de la respectiva casă de discuri pentru că, ce nu înţeleg mulţi artişti, este faptul că nu tu lucrezi pentru casa de discuri, ci ea lucrează pentru tine. Piesele sunt ale tale, doar studiourile şi echipamentele sunt aduse de casă. Singurele lucruri care s-au schimbat cu timpul sunt distribuţia şi vânzarea muzicii, creativitatea şi calitatea sunt încă foarte importante în cariera unui artist.

Articol preluat de pe www.suburbanmagazin.ro
Articol scris de Livia Iusan
Sursa Foto: www.goodfon.su

Enjoy the music:))

ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on Tumblr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.