Logo
 
marți, august 4th, 2015

Dan Fintescu vorbeste despre industria muzicala din Romania.

Category: ,

Etichete:

Ultimul articol despre cursul Industria Muzicală Explicată îi aparţine lui Dan Finţescu de la KISS FM, care lucrează în domeniu de ani buni, care a văzut cum s-au schimbat şi cum se schimbă gusturile ascultătorilor din România şi care a fost prezent în cadrul cursului, în ultima zi.

El a vorbit despre radio, dar şi despre industria muzicală şi cum de multe ori ea ajunge să îşi impună singură nişte bariere, doar pentru faptul că există câteva idei preconcepute, cum ar fi şi cea că, dacă piesa ta nu ajunge pe radio, tu ca artist ai o problemă. Ceea ce este cu siguranţă o afirmaţie falsă:

Spre deosebire de alte ţări, România are o particularitate foarte rar întâlnită, şi anume, din universul de public de radio de la noi, o majoritate covârşitoare sunt ascultători de CHR (Current Hit Radio). De ce este particularitatea asta ciudată? Pentru că radiourile CHR (Radio ZU, ProFM, KISS FM etc.) seamănă îngrozitor de tare între ele şi se bazează pe difuzarea de hituri. Ele nu sunt însă cele care le fac, ci doar le difuzează. Iar cum numărul de hituri e clar definit, toţi difuzează aceeaşi muzică.

Pe scurt, la începutul radioului au existat câţiva oameni de afaceri care s-au gândit că dacă lumea cumpără muzica din topuri, ei difuzându-le doar pe acestea, vor avea succes. Au apărut astfel radiourile care difuzeauă exclusiv hituri, bazându-se chiar pe topuri.

Şi pentru că vorbim de radiourile comerciale, ele nu au nici un fel de misiune educativă, nici măcar o misiune informativă. Ele sunt nişte business-uri, iar când au profit, toată lumea este mulţumită în acel radio. Ce trebuie un artist sau o echipă din spatele unui artist să înţeleagă foarte clar, este faptul că numărul de piese pe care acel radio îl difuzează este limitat.

Dacă o piesă este cunoscută, atunci ea are mari şanse să intre pe radio. Se testează piesele care nu sunt în playlist, dar şi piesele care sunt. În momentul în care o piesă este foarte cunoscută, este difuzată foarte des, iar atunci când auzi o piesă foarte des, inevitabil te plictiseşti de ea.
În altă ordine de idei, atunci când un radio difuzează de mai multe ori un artist cu mai multe piese, el pierde automat din oamenii care agreează alţi artişti.

Oamenii din spatele artiştilor, dar şi artiştii înşişi trebuie să fie conştienţi de faptul că n-ai cum să ajungi pe radio din prima, mai ales pe o piaţă ca a noastră, care difuzează hituri.

În ziua de azi ascultătorul are ocazia să-şi aleagă muzica şi să-şi personalizeze propriul lui radio în telefon, acasă, oriunde. În forma lui actuală, radioul nu va muri decât atunci când fiecare maşină va fi prevăzută cu posibilitatea de a avea streaming online. Există şi estimări în sensul ăsta, iar cele mai optimiste zic cam 10 ani. Până atunci însă, universul de ascultători de radio va scădea din ce în ce mai tare şi e normal: mă urc în maşină, telefonul se conectează automat, iar dacă am 3G, deja pot să ascult JAZZRADIO în Bucureşti.

După părerea mea, nu faptul că numărul ascultătorilor scade este lucrul de care ar trebui să ne îngrijorăm cel mai tare, ci faptul că din punct de vedere calitativ numărul scade.
Oamenii care au acces la educaţie sunt primii care pleacă, pentru că îşi dau seama că pot să asculte ce vor ei, oriunde. Tocmai de aceea, din punctul de vedere al managementului unui artist, radioul în forma lui actuală, devine din ce în ce mai puţin relevant.

Cred că problema cea mai mare în industria muzicală din România este că toată lumea face piese care să fie difuzate la radio, iar dacă nu eşti difuzat la radio, lucrul ăsta e perceput ca un mare eşec. Şi nu e adevărat…

Puterea radioului este imensă, dar trebuie lăsat în pace, să-şi aleagă el piesele. Tu ca artist nu trebuie să faci muzică pentru radio, în primul rând.

Articol preluat de pe http://www.suburbanmagazine.ro
S
ursa Foto: www.tvmania.ro

ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on Tumblr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.