Logo
 

Radio Transilvania

Radio Transilvania
Tonul distinct şi foarte important în abordarea problemelor naţionale, avut de presa transilvăneana între cele două războaie mondiale a stat la baza conceptului ce avea să fie Reţeaua Radio Transilvania.

Mircea Bradu dramaturg şi om politic în prezent acţionar majoritar, pune bazele reţelei
Radio Transilvania în 1995.

Prima staţie din reţeaua Radio Transilvania fost inaugurata în data 25 martie 1995 la Bistriţa, urmând staţia din Oradea, Turda, ultima staţie fiind deschisă în anul 2010 la Mediaş.

În prezent Radio Transilvania deține frecvenţe de emisie în 11 oraşe ( Oradea, Satu Mare, Carei, Baia Mare, Bistrita, Alesd, Zalau, Cluj Napoca, Turda, Ludus, Medias ) din Transilvania fiind recepționat în peste 15 oraşe şi localităţile limitrofe.

Grila de programe şi gama activităţilor, au fost adaptate şi dezvoltate pe parcursul acestei perioade în funcţie de evenimentele şi “mişcările” importante care au avut loc, cu preponderenţă în zona Transilvaniei.

Implicarea continuă în problemele culturale, economice şi sociale ale comunităţii, dar şi
în alte evenimentele importante, de la concerte şi campanii dedicate tineretului până la reuniunile
economice internaţionale au asigurat creşterea audientei, fidelizarea ascultătorilor şi dezvoltarea
permanentă a reţelei.

Ştiri naţionale şi internaţionale au fost preluatre de la Radio BBC, până în momentul
retragerii trustului din România; urmând colaborarea pe acest tronson (ştiri naţionale şi
internaţionale) cu Radio Deutsche Welle şi Radio France Internaţional, colaborare existentă şi
în prezent.

Programele sunt realizate la nivel local, având posibilitatea realizării de proiecte speciale
în colaborare cu parteneri.

Radio Transilvania desfăşoară înca din anul 2009, ample campanii ce vizează în mod direct tinerii, amintim aici: campania „Oraşul nu uită”, campanie prin care am mediatizat români ce reprezintă pozitiv imaginea ţării în întreaga lume şi campania „ Ai grijă de viaţă !” Putem spune că majoritatea personelor intervievate în campania „ Oraşul nu uită ” au absolvit facultățile Universităţii Babeş Bolyai.

Demersul nostru și-a propus să ofere tinerilor modele demne de urmat în viată. Participarea, susţinerea şi diseminarea ideilor ce stau la baza integrării sociale, responsabilităţii publice, stimularea şi motivarea potenţialului uman, oferind astfel modele de dezvoltare personală şi profesională. Totodată, am dorit să ne manifestăm respectulşi admirația față de persoanele plecate peste hotare, care reprezintă pozitiv imaginea Românie şi implicit a localităţilor natale.
În campania „Ai grijă de viaţă!” am angrenat liceenii cu scopul de a preveni cosumul de droguri în rândul tinerilor.

Partenerii principali în proiectele mai sus menţionate au fost Clubul Rotary şi Senatul României.